Oδοντιατρείο                               Ακολουθήστε μας στο Facebook Ακολουθήστε μας στο Twitter Ακολουθήστε μας στο LinkedIn
  Οδοντιατρείο Βιογραφικά Οδοντιατρικές Υπηρεσίες Η πρώτη σας οδοντιατρική επίσκεψη Συχνές Ερωτήσεις Επικοινωνία

Η γρίπη από το νέο ιό Α(H1N1)

Τι είναι η γρίπη από το νέο ιό Α (H1N1) ;

Ποια είναι η κλινική εικόνα της νόσου ;

Ποια είναι τα συμπτώματα της νέας γρίπης ;

Πώς μπορεί να μεταδοθεί ο ιός ;

Το υπάρχον εμβόλιο για την εποχική γρίπη προστατεύει τον άνθρωπο από τον νέο ιό ;

Πως μπορώ να προστατευτώ και να προστατεύσω τους γύρω μου από τον νέο ιό της γρίπης ;

Σε ποιες ομάδες θα δοθεί προτεραιότητα στον εμβολιασμό κατά της νέας γρίπης ;

Πού μπορώ να απευθυνθώ ετσι ώστε να βεβαιωθώ ότι δεν έχω προσβληθεί από το ιό ;

1. Τι είναι η γρίπη από το νέο ιό Α (H1N1) ;

Πρόκειται για νόσο του αναπνευστικού συστήματος που οφείλεται στο νέο ιό Α (H1N1) της γρίπης. Περιέχει γονίδια από τον ιό της γρίπης των χοίρων, των πτηνών, και των ανθρώπων σε ένα συνδυασμό που δεν είχε εμφανισθεί ποτέ εως τώρα. Επίσης είναι βέβαιο ότι ο ιός μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο. Πρωτοεμφανίστηκε στο Μεξικό και επεκτάθηκε γρήγορα σε πολλές χώρες. Γενικά, η νόσηση είναι ήπια για την μεγάλη πλειοψηφία των κρουσμάτων και κατά κανόνα οι ασθενείς αναρρώνουν πλήρως και ταχέως

2. Ποιά είναι η κλινική εικόνα της νόσου ;

Ο χρόνος που μεσολαβεί από τη έκθεση στον ιό έως την εκδήλωση συμπτωμάτων είναι 1 - 7 ημέρες

3. Ποιά είναι τα συμπτώματα της νέας γρίπης ;

Τα συμπτώματα του πανδημικού ιού γρίπης Α στους ανθρώπους είναι παρόμοια με τα συμπτώματα της εποχιακής γρίπης και περιλαμβάνουν :
• αιφνίδια έναρξη πυρετού
• βήχα
• πονόλαιμο
• καταρροή
• μυαλγίες
• κεφαλαλγία
• πονοκέφαλο
• ρίγη (σπανιότερα)
• αίσθημα κόπωσης
• διάρροια
• εμετούς

Όπως και με την εποχιακή γρίπη, βαριά νόσος και θάνατοι έχουν εμφανιστεί, ως συνέπεια της νόσου που συνδέεται με αυτόν τον ιό. Ωστόσο, σπάνια χρειάζεται ενδονοσοκομειακή νοσηλεία, και τα περιστατικά της νέας γρίπης θεραπεύονται κυρίως κατ' οίκον. Έτσι, το μείζον ζήτημα είναι η αναγνώριση των συμπτωμάτων και η σημασία του αυτοπεριορισμού ως βασική στρατηγική για την ανακοπή της διάδοσης του ιού

4. Πώς μπορεί να μεταδοθεί ο ιός ;

Η διάδοση αυτού του πανδημικού ιού γρίπης Α συμβαίνει πιθανά με τον ίδιο τρόπο διάδοσης με την εποχιακή γρίπη. Οι ιοί της γρίπης διαδίδονται κυρίως από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω του βήχα ή φτερνίσματος από άτομα με γρίπη. Ο ιός μπορεί να μεταδοθεί και έμμεσα, όταν τα μολυσμένα σταγονίδια που προέρχονται από ασθενή εγκαθίστανται στα χέρια του ή άλλες επιφάνειες που μπορεί στην συνέχεια να μεταδώσουν τον ιό σε ανθρώπους που τις ακουμπούν και στη συνέχεια, ακουμπούν την μύτη ή το στόμα τους. Οι ασθενείς μεταδίδουν τον ιό, 1 - 4 ημέρες πριν την έναρξη συμπτωμάτων και 5 - 7 ημέρες μετά την έναρξη συμπτωμάτων του ιού της γρίπης

Πίσω, στις ερωτήσεις

5. Το υπάρχον εμβόλιο για την εποχική γρίπη προστατεύει τον άνθρωπο από τον νέο ιό της γρίπης Α (H1N1) ;

Δεν φαίνεται ότι το εμβόλιο για την εποχική γρίπη προστατεύει από τον νέο ιό της γρίπης Α (H1N1). Ωστόσο, δεν μπορεί να αποκλειστεί, στην παρούσα φάση, η παράλληλη προστασία από το υπάρχον εμβόλιο για την εποχική γρίπη. Έχουν ξεκινήσει σχετικές επιστημονικές μελέτες για να αποδειχθεί ή να αποκλειστεί κάτι τέτοιο

Πίσω, στις ερωτήσεις

6. Πώς μπορώ να προστατευτώ και να προστατεύσω τους γύρω μου από τον νέο ιό της γρίπης Α (H1N1) ;

• Τακτικό πλύσιμο των χεριών με ζεστό νερό και σαπούνι, ιδίως μετά από βήχα ή φτέρνισμα. Το πλύσιμο πρέπει να διαρκεί 15 - 20 δευτερόλεπτα και να ακολουθεί προσεκτικό στέγνωμα των χεριών με χαρτομάντιλα μιας χρήσεως
• Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για την μείωση του κινδύνου μόλυνσης από τον ιό
• Αποφυγή στενών επαφών με άτομα που έχουν ασθενήσει ή με ασθενείς που έχουν συμπτώματα του αναπνευστικού. Εάν αρρωστήσετε, μην έρθετε σε επαφή με άλλα άτομα, μείνετε στο σπίτι για να μην τους μεταδώσετε την νόσο
• Καλύψτε το στόμα και την μύτη σας με ένα χαρτομάντιλο, όταν βήχετε ή φτερνίζεστε. Πετάξτε το χαρτομάντιλο στα σκουπίδια άμεσα μετά την χρήση του. Με αυτόν τον τρόπο, προστατεύετε τους άλλους
• Συστηματικός και επαρκής αερισμός των χώρων με τρόπο που να αποφεύγονται οι έντονες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας
• Προσεκτικός και συχνός καθαρισμός σκληρών επιφανειών (τραπέζια, γραφεία, προστατευτικά τζάμια, πόμολα) με αλκοολούχο αντισηπτικό

Πίσω, στις ερωτήσεις

7. Σε ποιές ομάδες θα δοθεί προτεραιότητα στον εμβολιασμό κατά της νέας γρίπης ;

Σύμφωνα με ενημέρωση των υγειονομικών αρχών της Ελλάδας θα προχωρήσουν σε εμβολιασμό στις αρχές Οκτωβρίου με προτεραιότητα στις ευπαθείς ομάδες
• Ιδιαίτερα ευπαθής χαρακτηρίζεται η ηλικιακή ομάδα 5 - 18 ετών, δηλαδή οι μαθητές που είναι και αυτοί που θα κάνουν πρώτοι το εμβόλιο κατά της νέας γρίπης
• Σε άτομα με χρόνια νοσήματα αναπνευστικού
• Σε άτομα με χρόνια νεφρική ανεπάρκεια
• Σε άτομα με με ηπατικές, αιματολογικές ή μεταβολικές διαταραχές
• Σε άτομα με ανοσοκαταστολή
• Σε επαγγελματίες υγείας (ιατρούς, επισκέπτες υγείας, νοσηλευτές, μαίες κ.α)
• Σε εγκύους
• Σε παιδιά κάτω των 5 ετών
• Σε ηλικιωμένους άνω των 65 ετών
• Σε τροφίμους οίκων ευγηρίας

Το εμβόλιο για τα μικρά παιδιά ίσως καθυστερήσει καθώς χρειάζονται χωριστές κλινικές δοκιμές. Ειδικοί αναφέρουν ότι τα παιδιά κάτω των 5 ετών θα πρέπει να κάνουν αρχικά το εμβόλιο κατά της εποχιακής (κοινής) γρίπης, ώστε να μην νοσήσουν και με τα 2 είδη γρίπης

Πίσω, στις ερωτήσεις

8. Πού μπορώ να απευθυνθώ έτσι ώστε να βεβαιωθώ ότι δεν έχω προσβληθεί από το ιό της νέας γρίπης ;

Τα Δημοτικά Ιατρεία του Δήμου Αθηναίων, διαθέτουν εξοπλισμό ατομικής προστασίας (αντλίες με αντισηπτικό διάλυμα, μάσκες, γάντια, προστατευτικές ποδιές μιας χρήσεως και ειδικά προστατευτικά γυαλιά) και αποτελούται από δύο ειδικά διαμορφωμένους, αυτόνομους χώρους όπου θα γίνεται η κλινική εξέταση των προσερχόμενων

Η εξέταση περιλαμβάνει πλήρη κλινική εκτίμηση και ταχύ διαγνωστικό τεστ (rapid diagnostic test) για τη διάγνωση της γρίπης τύπου Α ή τύπου Β

Σε δεύτερη φάση, στα ιατρεία καθώς και στις 20 Λέσχες Φιλίας του Δήμου της Αθήνας, θα λειτουργήσουν εμβολιαστικά κέντρα, καλύπτοντας έτσι την ανάγκη για τον περιορισμό της εξάπλωσης της νέας γρίπης

Τα δημοτικά ιατρεία θα λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 08:00 το πρωί έως τις 18:00 το απόγευμα χωρίς ραντεβού, στελεχωμένα με γενικό ιατρό, παιδίατρο, επισκέπτες υγείας, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό